Fjerning- og trekking av visdomstann

Du er heldigvis verkende den første eller den eneste som har smerter i forbindelse med visdomstann. Årsakene til smertene er som oftest på grunn av plassproblemer.

Når en tann ikke kan bryte frem normalt oppstår ofte neste konsekvens som infeksjon eller betennelse.
Vi i Nordstrand Tannlegesenter anbefaler deg å unngå den klassiske feilen, nemlig å utsett tannlegebesøket lengst mulig. Å fjerne en visdomstann er langt mindre smertefullt enn å gå rundt med smertene som følger visdomstenner.

Operere ut visdomstann

Dersom visdomstannen ligger skjevt eller begravet i kjevebeinet, er det beste alternativet å operere ut visdomstannen når dette er svært komplisert med tradisjonell trekking. Operasjonen blir utført med lokalbedøvelse og såret lukkes gjerne med et par sting i etterkant av operasjonen. Etter du har gjennomgått en operasjon hos oss i Nordstrand Tannlegesenter kan du være hoven i noen dager, og vi anbefaler deg å ta fri fra arbeid eller studie. Du vil få nødvendig smertestillende tabletter du kan bruke de første dagene etter du har operert ut visdomstannen.

Du kan trygt benytte deg av vår fagkunnskap når vi i flere tiår har behandlet pasienter med plagsomme visdomstenner. Vi har møtt de fleste komplikasjoner og tilfeller, og vet godt hvordan vi skal fjerne visdomstann enklest, rasket og minst mulig smertefullt. Du vil bli godt informert om prosessen før vi setter i gang trekking av visdomstann. For oss er det viktig at du er forberedt på hvilke inngrep vi skal gjøre.
På den måten oppleves ofte inngrepet langt mindre dramatisk og skummelt.

Kontakt oss i dag dersom du er lei av å ha smerter i visdomstann og ønsker effektiv bistand raskt!