Trekke visdomstann

Visdomstenner bryter frem fra 18-års-alderen.

En visdomstann må ofte fjernes grunnet plassproblemer. Om de må fjernes, er det gunstig å fjerne dem før de skaper problemer og helst i ung alder. Da medfører det operative inngrepet som ofte må til, færre komplikasjoner enn om visdomstennene fjernes i godt voksen alder.

Altfor mange utsetter å trekke visdomstann på grunn av frykt

Ofte velger mange og utsette å trekke visdomstann. Mange går rundt med smerter og håper på at de går over av seg selv. Sannheten er at det er langt mindre smertefullt å trekke en visdomstann enn hva smertene er mens man utsetter behandlingen.

Operativ fjernelse av visdomstann foregår ved bruk av vanlig tannlegebedøvelse. Det er lurt å ta det med ro resten av dagen og noen må være borte fra jobb eller skole noen dager. Man må regne med å bruke smertetillende tabletter de første dagene.

HELFO dekker deler av behandlingen fra det året man fyller 21 år.

Tannlegesenter med forståelse for tannlegeskrekk

Vi har som tannleger og spesialist forståelse for at inngrepet og det å trekke
visdomstann kan virke skummelt. Dersom du har tannlegeskrekk ønsker vi at du opplyser om dette når du bestiller time. På den måten kan vi forberede en behandling som tar høyde for at vi må informere mer om hvordan prosessen fungerer og hvilke redskaper vi kommer til å ta i bruk.

Vår erfaring er at tannlegen er litt mindre skummel når man vet hva de "fryktinngytende" redskapene som ligger rundt omkring brukes til. Det samme dersom man blir informert om hva som fysisk skal gjøres når vi trekker en visdomstann.

Kontakt oss dersom du ønsker mer informasjon om hvordan vi kan hjelpe deg med dine problemer med visdomstenner.

Tannpleietime på dagen!

Bestill tannpleier